برنامه‌های بنياد آذريزدی در شش‌ماه دوم سال جاری اعلام شد


یزدفردا:: مسئول دبيرخانه دائمی  بنياد «مهدی آذريزدی» برنامه‌های اين بنياد را در 6 ماه دوم سال جاری اعلام كرد و نقد سراسری يكی از كتب آذريزدی، برگزاری جايزه تصوير‌گری و نخستين جشنواره ادبی كودك و نوجوان مهدی آذريزدی را از جمله اين برنامه‌ها برشمرد.

«رضابردستانی»، مسئول دبيرخانه دائمی بنياد  «مهدی آذريزدی»، در گفت‌و‌گو با ايكنا  با بيان اين مطلب در اشاره به كارهای انجام شده برای طرح تصوير‌گری كتاب‌های «مهدی آذريزی» گفت: ما برای نيمه دوم سال جاری تلاش‌هايی را در اين زمينه آغاز خواهيم كرد، با هماهنگی‌هايی كه با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شده در صدد هستيم كه جشنواره تصويری‌گری كتاب آذريزدی را برگزار كنيم.

وی ادامه داد: برای پرهيز از شعار‌زدگی در نظر داريم، يكی از آثار آذر‌يزدی را برای نقد سراسری معرفی كنيم، برای اين منظور نخستين روز مهر ماه همزمان با بازگشايی مدارس، كتاب مورد نظر را معرفی خواهيم كرد و تلاش داريم نقد تخصصی در اين زمينه به راه بياندازيم.
بردستانی تصريح كرد: برای تخصصی شدن كار حوزه شركت‌كنندگان در نقد را محدود به فعالان اين حوزه يعنی كودك و نوجوان كرده‌ايم.
وی گفت: پس از معرفی كتاب در اول مهر ماه، كتاب مورد نظر برای داوطلبان و علاقه‌مندان به شركت در جشنواره نقد ارسال می‌شود.
بردستانی برنامه شش ماهه دوم بنياد آذريزدی را برگزاری جشنواره  تصويرگری عنوان كرد و گفت: هم‌چنين در تلاش هستيم تا اعطاءجایزه نقد و نخستين جایزه  ادبی كودك و نوجوان را با عنوان «مهدی آذريزدی» برگزار كنيم كه خوشبختانه همان‌طور كه در گذشته به ايكنا گفته شد، موافقت وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی نيز در اين زمينه جلب شده است، پس تلاش داريم در سال‌های آتی جايزه‌ای ملی و حتی فراملی داشته باشيم كه ارزش و اعتبار خاص خودش را دارا و معرف ادبيات متعهد كودك و نوجوان باشد.

مسئول دبيرخانه بنياد «مهدی آذريزدی» تصريح كرد: هم‌چنين در تلاش هستيم تا در سال جاری اساس‌نامه بنياد آذريزدی را كه هم‌اكنون آخرين تصحيح‌ها بر روی آن در حال انجام است، را انجام داده و به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال كنيم، تا در صورت نظر مساعد اين شورا اساس‌نامه را به تصويب برسانيم.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا